Historie

Frosta Golfklubb er en 6 hulls bane som ligger idyllisk til ved sjøkanten i Vågen, på Korsneshalvøya. Klubben ble stiftet 26. 02. 2001. På Vertshuset Vågen var det kalt inn til møte og følgende møtte: Steinar Hansen, Kåre Ingebrigtsen, Jon Viken, Thorleif Tvete, Johannes Naavik, Ivar Vold, Egil Harald Hovdal, Britt Line Tvete og Roald Reitan.

Det ble foreslått å danne et interimstyre.

Leder: Roald Reitan, Nestleder: Steinar Hansen, Torleif Tvete, Egil Harald Hovdal, Kåre Ingebrigtsen, Bjørn Korsnes og Ivar Vold.

Første ordinære årsmøte ble avholdt i oktober 2001. Det ble søkt om medlemmskap i Norges Idrettsforbund, Olympiske komitè(NIF) og Norges Golfforbund(NGF).

Den 20.03.2001 ble klubben tatt opp i NIF og 27.04.2001 i NGF.

Banen åpnet i august 2003, banen har en fantastisk beliggenhet og mange spillere ønsker å spille på en 6 hulls bane med hensyn til tidsforbruket. Vi har også gunstige priser i forhold til klubbene i området rundt oss. Banen åpner normalt i påsketider og er spillbar langt ut i oktober (det har også vært avholdt turneringer i november).

Banen kan enkelt nås både fra land og sjø.